Alla inlägg under augusti 2010

Av Simon Davidsson - 31 augusti 2010 19:14

Alright, så jag byggde klart leken nästan under själva sorteringen av korten, blått, vitt och svart var de djupaste korten,men powerleveln var helt klart djupast i blått och vitt. Jag gjorde en mental notering att det fanns en möjlighet att bräda ut vitt för svart om jag skulle möta en väldigt vit lek, p.g.a av mina 2 black knights, så jag la undan 8 swamps för det ädamålet:


Så här blev leken:


1 Terramorphic expanse

9 Island

8 plains

2 mind control

1 cancel

1 mana leak

1 sleep

1 azure drake

1 conondrum sphinx

1 harbor serpent'

1 scroll thief

1 aether adept

1 augury owl

1 wall of frost

2 pacifism

1 excommunicate

1 safe passage

1 infantry veteran

1 stormfront pegasus

2 assault griffin

1 white knight

1 angelic arbiter


Detta ser på ytan ut som en fantastisk pool och jag sa till mig själv att denna pool bör jag gå 7-2 med annars blir jag besviken, den har dock ett stort problem och det är detta: Den har inget kortdrag, inga foresee, inga inguniety, inte ens en sketen preordain.


Vilken skulle visa sig förödande när jag mötte andra lekar med dubbla foresee, vilket skulle visa sig vara vassare än dubbla mind control, men mer om det nästa gång när jag går igenom rundorna, där en hel del intressanta situationer uppstod....





Av Simon Davidsson - 30 augusti 2010 14:36

Följande pool gavs jag att bygga en lek av. Den ser till att börja med väldigt kraftfull ut, men det skulle senare visa sig att den saknade vissa komponenter, men i vilket fall, här är den:


Vitt:


1 angelic arbiter

2 assault griffin

1 ajanis mantra

1 excommunicate

1 holy strength

1 infantry veteran

1 inspired charge

2 might leap

2 pacifism

1 safe passage

1 serra ascendant (foil)

1 squadron hawk

1 stormfront pegasus

1 tireless missionaries

1 white knight


Blått:


1 aether adept

1 augury owl

1 armored cancrix

1 azure drake

1 call to mind

1 cancel

1 conondrum sphinx

1 diminish

1 harbor serpent

1 mana leak

2 mind control

1 scroll thief

2 tome scour

1 wall of frost


svart:

1 assasinate

2 black knight

1 bloodthrone vampire

1 bog raiders

1 child of night

1 demon of deaths gate

1 diabolic tutor

1 duress

1 lilianas caress

2 lilianas specter

1 rotting legion

1 quag sickness

1 sign in blood

1 stabbing pain


Rött:

1 arc runner

1 chandras spitfire

1 combust

1 demolish

1 fiery hellhound

1 goblin chieftain

1 incite

1 leyline of punishment

1 lightning bolt

1 thunder strike

1 vulshok berserker


Grönt:


1 cudgel troll

1 dryads favor

1 fog

1 giant growth

1 giant spider

1 hornet sting

2 llanowar elves

1 naturalize

1 natures spiral

1 primal cocoon

1 runeclaw bear

1 sacred wolf

1 yavimaya wurm


Artifact:


1 angels feather

1 elixir of immortality

1 ornithopter

1 temple bell

1 whispersilk cloak


Land:


1 terramorphic expanse





Hur skulle ni byggt den?

Av Simon Davidsson - 23 augusti 2010 18:16

Lite saker att tänka på angående vissa kort i M11 Limited


1) Rise from the grave

När jag spelar detta kort mot blått är jag väldigt konservativ när det gäller att targeta creatures i min motståndaren gravhög. Anledningen är att aether adept och unsummon blir lite av en blowout (Motståndaren får ju upp gubben på sin hand)


2) Mind Rot//Lilianas specter


När man spelar mot svart kan det vara bra att om möjligt hbehålla 1-2 länder//värdelösa kort på sin hand utifall att motståndaren lägger något av ovanstående kort så man slipper slänga sin business.


3) Acidic slime//demolish//destructive force

Säg att man splasher xemepelvis en doom blade och dylikt och ej har dragit den än men sitter med sin enda swamp på handen. Det finns då ingen anledning att spela ut den i vissa lägen och låta motståndaren förstöra det med acidic slime el dylikt så att när man senare drar splashkorten inte kan spela det.


OBS! När jag spelar mot svart gäller det motsatta, jag lägger splashfärgen så fort det inte stör mina planer, då jag hellre kastar länder i min huvudfärg till mind rot//specter (Om jag redan har tillräckliga sådana)


4) Garruks companion//sign in blood//knights (cyclopean gladiator)


har man sådana i leken bör man spela ett land som matchar deras färg runda 1 så att man kan spela dem om man topdeckar dem.


5) Sleep//owerwhelming stampede//day of judgment


Det kan vara nyttigt att ha sådana här kort i bakhuvudet ibland, då de är kort som kan vända en match totalt.



Som med alla tips bör de tas med en nypa salt, det är egentligen bara regel 4 som inte har några undantag.

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards