Alla inlägg under maj 2012

Av Simon Davidsson - 29 maj 2012 20:42

R4g1 Har en runda 1 smuggler som springer in i wolfir avenger r3. kunde ha spelat runt den men den är ju iofs common. min motståndare missar landdropp vilket är ttur det för när det kommer slammar han moonsilver spear. Fördröjningen hinner jag dock utnyttja genom att studsa hans token med mist raven och smyga in en latch sekker som precis hinner outraca svärdet.


r4g2: mullar in i en tvåandshand som inte levererar fler land och det var det.


r4g3: Ett mkt intressant parti. Vi mullar båda. Min sexa är en smuggler och 4/3-svinet. Min motståndare har wnadering wolf och slammar spear runda 4. Jag slår honom till 17 r3, 16 r4, 11 r5 där jag lägger en crippling chill. Skulle varit väldigt bra förutom att jag bara lagt land sedan starthanden. r6 toppar jag scarpskin drake och slår honom till 6. Känner att vinsten är nära. hans nästa runda är dock otrolig då han lägger alchemist apprentice och terrifying presence för att sedan tappa upp med moonsilver spear. Jag gör misstaget att blocka hans anfallande wandering wolf med nettle swine. han har +2/+2 pumpet, vilket jag räknat med, men missade att hans gubbe har first strike, så jag byter min boar mot pumpet, vilket förmodligen kunde undvikits.


Jag toppar dock wolfir silverheart, vilken blir kontrad. Jag toppar dock återigen mist raven och jag har en smuggler ute, om ni kommer ihåg. Detta ger mig en vindicate varje runda då hans 4/4or som han har 3 av inte kommer tillbaka. Dessutom har jag mist raven soulboundad med elguad shieldmate. För andra gången känner jag att jag har partiet vunnit. han har dock det i princip enda svaret i eaten by spiders på mist raven i respons på soulboundtrigger på elgaud shieldmate. 2-2


R5 g1-g2 jag möter en person som ser jättedeprimerad ut. han spelar väldigt uppgivet och verkar ha en dålig pool. Min gissning är att han hade 3 byes och sedan gått 0-2 för att möta mig, då han verkade så oerhört nedstämd och uppgiven. Iaf vinner jag jättelätt då han bara lägger dåliga gubbar i båda partierna och dödar någon gubbe med bone splinters.   3-2


R6: Möter en kille från estland som har superkurvan de luxe. det är stonewright, det är kruin striker times 2, kessig malcontents och thatcher revolt in da prutt.


g2 gör min lek äntligen det den var tänkt att göra. scrapskin drake r3 in i mist raven r4 in in wolfir freakin silverheart r5 soulboundandes med mist raven. partiet var över lika fort som det första.


g3 är långdraget och jag tror att jag spåelar bort det genom att trada ner för mkt när han får en mkt aggresiv start. Ftraden som jag i efterhand fortfarande tycker är okej är att jag tradar min latch seeker mot hans kruin striker. Hans kruin striker representerar mkt skada och jag ahde mer gas på handen. Det är den andra traden jag ångrar. Jag tradar en mist raven( som precis studsat heirs of stromkirk) mot en 2/2 Timberland guide. Den hade jag kunnat blanka några rundor senare med en geist trappers. Den första traden var mer okej, då den kruin strikern hade fått slå ett par rundor fritt och gjort mellan 6 och 7 i skada. jag var nog fortfarande i ett defensivt mindsett. brädet stabiliserar jag sedermera genom devastation tide. Han hanterar min flowering lumberknot med riders of gavony. Jag slår med några scrapskins drake och ligger själv på 6. Det slutar med att han redirectar 4 till mig genom divine deflection för att sedan lägga pillar of flame i mig. någon påpekar att jag borde blinkat min egen scrapskin drake med smuggler när han lägger divine deflection på 4 i mig, förutseendes pillar of flame. problemet var att jag då inte kunnat blinka mist raven och hade dött till hans attackers. 3-3


R7: Möter jag Balthazar På Svm(tror dock inte han vet vem jag är, jag är nog inte lika känd :p) med B/W control. I första duellen får jag en underlig känsla när han inte gör något på de första 5 rundorna och känner att nog är en terminus på gång. Därför undviker jag att studsa hans sista kille med mist raven, utan spelar en triumph of ferocity istället. terminus kommer mkt riktigt och som tur är har jag lite mer ammunition i wolfir silverheart och deadeye navigator. han har moonsilver spear och angel of glorys rise. Det slutar med ett tight race där jag förmodligen gör ett misstag sista rundan.


Han har jättemkt mana, en seraph of dawn equippad med spear och en 4/6 ängel. Jag har ulwenwald tracker och deadeye navigator soulboundad. efter attackers har min deadeye navigator 3 i skada på sig. jag väntar därmed med att använda trackers till hans runda så att min gubbe inte dör, vilket gör att hans zealous strike blir dödlig. Om jag istället blinkar min deadeye och sedan fightar, undviker jag detta problem. att han fick flytta om spear var som sagt inget problem för honom.


I game 2 stannar han på mana och jag har mist ravens som gör det värre. Jag sitter hela partiet och väntar på min andra forest för wolfir silverheart och den dyker upp precis när han börjar stabilisera.


I runda 3 var det brädandet som avgjorde. Jag hade tagit ut en triumph of ferocity för en rain of thorns som jag sitter med hela partiet. Jag hade brädat in den för att hantera moonsilver spear men hade den varit triumph hade den dragit mig en sådär 4-5 kort vilket kanske hade vunnit partiet, särskilt som han aldrig drog moonsilver spear det partiet. Istället hanteras alla mina hot av barter in blood, bone splinters och en shade som jag inte kan hantera då min silverheart dog.  3-4


Funderade på att fortsätta spela men var vid detta laget extremt hungrig och det vara bara 5 min kvar på rundan så jag beslutade mig för att droppa istället och äta en kinabox. Den var himmelskt god så jag var inte direkt missnöjd med det beslutet även om jag givetvis var missnöjd med dagen som helhet. Sedan blev det öldrickning och umgänge med söta tjejer, vilket som alla vet är lika brutet som cavern of souls och.....


Nu går jag händelserna i förväg, dagen efter var det nämnligen dags för ett legacysideevent och där gick det inte bara bättre, utan det hände också ganska många lustiga incidenter. mer om det nästa gång!

Av Simon Davidsson - 29 maj 2012 17:32

Runda 1 får jag möta R/W Aggro. Första duellen inleder han starkt med stonewright och lightning mauler. Jag har mitt första dropp runda 3 med gloomwidow och hans offensiv stannar av då han lägger gallow at willows hill med 3 humans i spel. Jag har inget sätt att hantera den och måste raca. det är här Mist raven och crippling chill skiner. Han stannar på 4 land och hinner bara aktivera gallow en gång, men då har jag tillräcklig press för att avgöra partiet.


R1G2  har han också ett par humans och gallow. Jag tradar här aggresivt av mina bättre gubbar (latch sekker och mist raven) mot hans humans då jag inte har tillräckligt med eldkraft för att vinna innan tar över med gallow. Jag tror att han missförstod sin roll i detta parti till att vara mer aggresiv än den var. Hade han bara stannat hemma och fått Gallow aktiv hade jag nog aldrig vunnit. Jag tror att det var duell 1 som spökade. Jag får igång deadeye navigator+mist raven så det spelar ingen roll att han slammar Gisela runda 7, jag kan studsa 3 gubbar i rundan och det kommer han inte tillbaka ifrån.


Runda 2 är intressant. jag möter en tysk med en U/W fliers lek. han har angelic armaments som visar sig vara alldeles för klumpig mot min mist raven. Jag har också fått en latch seeker som slår obehindrat sedan runda 3. När han får ihop seraph of dawn och armaments när jag har slut på studs stabiliserar han, men jag topdeckar inom kort Mist raven #2 och partiet avgörs precis samma ögonblick som jag lägger den, då jag då även hade en nephalia smuggler i spel. (Mist raven #1 hade dött r5 till en righteous blow)


R2G2 är inte så mkt att säga om, då han stannar på 2 land och jag lägger wolfir silverheart runda 5 när han knappt har några blockers i spel.


R3G1 gör han ingenting de första 4 rundorna medan jag kurvar ut med latch seeker, trusted forcemage och mist raven när han väl lägger något. det jag ser när han väl börjar lägga saker är rätt oroande, druids familiar, into the void, en egen mist raven. De kommer dock som sagt alldeles för sent.


R3G2 mullar jag och har ingen chans när han lägger r3 scarskin, r4 druids familiar, toppad med into the void, mist raven och ghostly flicker på mist raven. hade inte skuggan av en chans.


R3G3 håller jag en hand med 3 land, crippling chill, wolfir silverheart, flowering lkumberknot och elguad shieldmate. Min tanke är att skapa ett enormt hexproofat monster som han inte kan interfera med. Detta händer dock alrid då han studsar mina saker 4 rundor i rad med 2 mist raven, ghostly flicker, och into the void. han lägger devastation tide i ett läge när det verkar väldigt dåligt för honom att göra det. Han har press och blev väl rädd för ngt. Anledningen blir mer klar, när det ger honom tid att få ihop Mist raven+infinite reflection. fortfarande ett ganska riskabelt play. då jag hade kommit tillbaka i matchen om jag hade haft en egen mist raven eller natural end.

Av Simon Davidsson - 24 maj 2012 18:59

Till att börja med uteslöt jag svart helt och hållet. Det enda riktigt bra kortet kostade dubbelsvart och således omöjligt att splasha.


Rött hade ett splashbartkort som var en bomb-Zealous conscripts. I övrigt var det ganska tomt. Jag valde efter lång eftertanke att inte splasha kortet då jag inte hade någon manafixing överhuvudtaget och då jag vilken färgkonfiguartion jag än valde av W/U/G skulle ha mängder av dubbla manakostander i de färgerna. Saken är den att ju bättre din lek är, desto mindre behöver du splasha en bomb, då din lek blir stabilare utan splashen men ändå nästan lika bra.


Jag valde ganska snabbt att jag skulle spela blått no matter what, p.g.a av 2 Mist raven, 2 nephalia smuggler, 1 deadeye navigator. Crippling chill är också ett väldigt bra kort i detta removaltunna format och jag även 2 av den.


Frågan var då grönt eller vitt. Vitt var mkt jämnare med 2 seraph, goldnight redeemer, nearheath pilgrim som standouts. Dessutom hade vitt 3 tvådropps där grönt bara hade ett.


Vad som lockade med grönt var 2 av de bästa korten i formatet: Wolfir silverheart och ulwenwald tracker. Trusted forcemage är också väldigt bra. I övrigt var grönt ganska mediokert.


Skulle jag alltså välja den solida leken med bättre kurva eller den bombiga leken med högre bästanivå? Grejen med en Gp är att alla resultat som är sämre än 7-2 är ger samma resultat: Utslagning ur turneringen. För att gå 7-2 i en omgivning av väldigt bra spelare, måste mkt gå en väg. Därmed valde jag den mer bombiga leken, vilket kan ha varit en stor miss.


Följande lek registrerade jag:


 


Btw, om någon undrade varför jag hade en swamp i min lekpool och hade 7 rares i poolen i förra inlägget så är svaret att swampen och arcane melee var foilade.


Nästa gång. Rundorna.

Av Simon Davidsson - 22 maj 2012 21:39

What do you make of this?


 


Om du inte ser vilka korten är på bilden, testa att klicka på bilden så förstoras den.

Av Simon Davidsson - 17 maj 2012 16:26

Det är snart dags för Gp Malmö och jag är väldigt laddad! Efter helgen kommer jag läggas upp min pool och analysera den så stay tuned!


Den senaste tiden har jag spelat TPF och älskat formatet, det har kännts väldigt skillintensivt och få partiet har avgörts före runda 8 + Skön omväxling från DII


Magus of the fikabord (Magus of the vineyard) är awesome i Grouphug edh (lekar med ex zedruu och pheldagriffar som generaler) men i TPF kan saker som detta hända:


Av Simon Davidsson - 3 maj 2012 13:54

Event #: 3819141
Time:    5/3/2012 10:54:05 AM
Players:
    Island Go
    yuki_nanase
--> smolensk
    xXxMoxiexXx
    syckntwysted
    cant_afford
    Oshin_3
    GvS
 
------ CON ------
 
Pack 1 pick 1:
--> Path to Exile
    Jushi Apprentice
    Night's Whisper
    Ball Lightning
    Fauna Shaman
    Mox Diamond
    Scalding Tarn
    Tidehollow Sculler
    Phyrexian Processor
    Zombie Cutthroat
    Arc Trail
    Shining Shoal
    Aftershock
    Corpse Dance
    Joraga Treespeaker


# Inte så imponerad av Fauna Shaman och Jushi i kuben. Tar det extremt billiga removalet.

 
Pack 1 pick 2:
    Ravages of War
--> Ancestral Vision
    Puppeteer Clique
    Goblin Guide
    Myr Battlesphere
    Bayou
    Knight of the Reliquary
    Manriki-Gusari
    Academy Ruins
    Brainstorm
    Tainted Pact
    Gideon's Lawkeeper
    Essence Scatter
    Ravenous Baboons


# Denna kub är en aning för snabb för detta kort. Med facit i hand borde jag ha tagit Knight.

 
Pack 1 pick 3:
    Oblivion Ring
    Recurring Nightmare
    Gamble
--> Solemn Simulacrum
    Plateau
    Maelstrom Pulse
    Ratchet Bomb
    Sulfur Falls
    Firemane Angel
    Nezumi Graverobber
    Strangleroot Geist
    Volcanic Hammer
    Avalanche Riders


# Detta picket är ett erkännade till hur aggresiv kuben är. Ramp, speedbump och kortdrag i en väldigt effektiv förpackning.

 
Pack 1 pick 4:
    Whipcorder
--> Snapcaster Mage
    Hellspark Elemental
    Channel
    Scroll Rack
    Badlands
    Fire/Ice
    Vampire Nighthawk
    Mishra's Factory
    Laquatus's Champion
    Deprive
    Vampire Lacerator
 
Pack 1 pick 5:
    Isamaru, Hound of Konda
    Bone Shredder
    Jackal Pup
    Deranged Hermit
    Chrome Mox
    Lodestone Golem
    Windbrisk Heights
    Ponder
    Beacon of Destruction
    Pact of Negation
--> Tidings


# Detta kortet kan ensamt vinna partiet mot ickeblå Midrange.

 
Pack 1 pick 6:
    Leonin Relic-Warder
    Thoughtseize
    Plow Under
    Everflowing Chalice
--> Arid Mesa
    Naturalize
    Bogardan Hellkite
    Steppe Lynx
    Power Sink
    Wispmare
 
Pack 1 pick 7:
    Remand
    Mogg War Marshal
    Indrik Stomphowler
    Stomping Ground
    Doran, the Siege Tower
    Tormod's Crypt
--> Momentary Blink
    Summoning Trap
    Burning of Xinye


# Jag gillar att plocka upp sådana här effekter tidigt, då du kan skulptera draften kring dem. remand är sweet, men mer ersättningsbar.

 
Pack 1 pick 8:
    Fiend Hunter
    Necropotence
    Wild Nacatl
    Bloodstained Mire
    Clifftop Retreat
--> Legacy's Allure
    Mana Tithe
    Tithe


# betydligt bättre än fiend hunter. Fiend hunter är alldeles för riskabel då alla har mängder av removal och om motståndaren bomb kommer in midcombat är blowouten nära. kan dock se ett argument för Fiend hunter då vi har Blink.

 
Pack 1 pick 9:
    Night's Whisper
    Tidehollow Sculler
--> Phyrexian Processor
    Zombie Cutthroat
    Aftershock
    Corpse Dance
    Joraga Treespeaker
 

# Detta kort av CFB-gänget bedömts som ospelbar, men det är faktiskt ett ganska bra brädkort.


Pack 1 pick 10:
    Goblin Guide
--> Bayou
    Manriki-Gusari
    Academy Ruins
    Tainted Pact
    Ravenous Baboons
 
Pack 1 pick 11:
--> Oblivion Ring
    Gamble
    Plateau
    Sulfur Falls
    Avalanche Riders
 
Pack 1 pick 12:
--> Hellspark Elemental
    Channel
    Laquatus's Champion
    Vampire Lacerator
 
Pack 1 pick 13:
--> Isamaru, Hound of Konda
    Lodestone Golem
    Windbrisk Heights
 
Pack 1 pick 14:
    Leonin Relic-Warder
--> Wispmare
 
Pack 1 pick 15:
--> Summoning Trap
 
------ M12 ------
 
Pack 2 pick 1:
    Mother of Runes
    Careful Consideration
    Inquisition of Kozilek
--> Chandra, the Firebrand
    Wickerbough Elder
    Lotus Bloom
    Tropical Island
    Bloodbraid Elf
    Pithing Needle
    Vault of the Archangel
    Phantom Centaur
    Stifle
    Aven Mindcensor
    Fire Ambush
    Werebear


# Vi har redan Arid Mesa och Solemn som fixar rött så denna är lätt splashbar. Mother of runes är ett alternativ, men den såg inte så bra ut i våran lek som den ser ut nu.

 
Pack 2 pick 2:
--> Elspeth Tirel
    Tradewind Rider
    Hypnotic Specter
    Genju of the Spires
    Phyrexian Revoker
    Thawing Glaciers
    Ruhan of the Fomori
    Dream Halls
    Nantuko Vigilante
    Angel of Despair
    Devil's Play
    Lead the Stampede
    Disenchant
    Molten Rain
 
Pack 2 pick 3:
    Soltari Champion
    Miscalculation
    Phyrexian Arena
    Wall of Blossoms
--> Crucible of Worlds
    Lavaclaw Reaches
    Epochrasite
    Regrowth
    Sprouting Thrinax
    Thornling
    Consuming Vapors
    Savannah Lions
    Kokusho, the Evening Star


# Ett spekulativt pick i ett relativt tomt pack, som skulle visa sig betala av bra. Miscalc är återigen ersättningsbar och dessutom trodde jag felaktigt att den skulle wheela.

 
Pack 2 pick 4:
    Elite Vanguard
    Mind's Desire
    Sinkhole
    Devoted Druid
--> Gilded Lotus
    Empty the Warrens
    Kjeldoran Outpost
    Voidslime
    Vinelasher Kudzu
    Kird Ape
    Search for Tomorrow
    Celestial Purge
 
Pack 2 pick 5:
    Condemn
    Slagstorm
    Blastoderm
--> Wasteland
    Giant Solifuge
    Mindslaver
    Mutavault
    Opt
    Blue Elemental Blast
    Rude Awakening
    Sarcomancy


# Givet pick nu när vi har Crucible.

 
Pack 2 pick 6:
    Intuition
    Hymn to Tourach
    Noble Hierarch
    Flooded Strand
    Basilisk Collar
--> Glacial Fortress
    Stromkirk Noble
    Staggershock
    Negate
    Voidmage Prodigy
 
Pack 2 pick 7:
    Prismatic Lens
    Barbarian Ring
--> Grand Arbiter Augustin IV
    All Is Dust
    Mold Shambler
    Terminate
    Calciderm
    Rift Bolt
    Xiahou Dun, the One-Eyed
 

# sweet.


Pack 2 pick 8:
    Plague Sliver
    Black Vise
    Stirring Wildwood
    Unearth
    Primordial Hydra
    Orcish Lumberjack
--> Flickerwisp
    Fyndhorn Elves
 
Pack 2 pick 9:
    Wickerbough Elder
    Lotus Bloom
--> Pithing Needle
    Vault of the Archangel
    Phantom Centaur
    Stifle
    Aven Mindcensor


# Ett mycket underskattat kort i Kub. Brädade in den i varje postboardgame.

 
Pack 2 pick 10:
--> Tradewind Rider
    Genju of the Spires
    Ruhan of the Fomori
    Dream Halls
    Lead the Stampede
    Molten Rain
 
Pack 2 pick 11:
    Soltari Champion
    Phyrexian Arena
    Wall of Blossoms
    Sprouting Thrinax
--> Savannah Lions
 
Pack 2 pick 12:
--> Elite Vanguard
    Mind's Desire
    Kjeldoran Outpost
    Kird Ape


# Nu har vi tre tvåpower ettdropps. detta kan vara en brädplan eller få leken att byta riktning.

 
Pack 2 pick 13:
--> Opt
    Rude Awakening
    Sarcomancy
 
Pack 2 pick 14:
--> Intuition
    Voidmage Prodigy
 
Pack 2 pick 15:
--> Barbarian Ring
 
------ MOR ------
 
Pack 3 pick 1:
    Balance
    Opposition
    Dark Confidant
    Keldon Marauders
    Primeval Titan
    Fellwar Stone
    Strip Mine
    Electrolyze
--> Reveillark
    Palinchron
    Havengul Lich
    Luminarch Ascension
    Capsize
    Makeshift Mannequin
    Enclave Cryptologist


# Jag vet, jag vet, strip mine är fömodligen picket, då det dels är ett bättre kort och vi har Crucible. Men folk som känner mig vet att jag inte passar mitt favoritkort någonsin när jag är i den färgen. jag saknar göttiga gubbtargets för den, men som motvikt har jag två blinkeffekter, en av dem det bästa.


 
Pack 3 pick 2:
--> Consecrated Sphinx
    Phyrexian Negator
    Searing Blaze
    Heartbeat of Spring
    Shrine of Burning Rage
    Blood Crypt
    Qasali Pridemage
    Grafted Wargear
    Cabal Coffers
    Cruel Ultimatum
    Parallax Wave
    Waterfront Bouncer
    Necromancy
    Elves of Deep Shadow
 
Pack 3 pick 3:
    Upheaval
    Reckless Charge
    Terastodon
    Sphere of the Suns
    Polluted Delta
    Rhox War Monk
    Mortarpod
    Decree of Justice
    Pyroclasm
    Flashfreeze
--> Sea Gate Oracle
    Glorious Anthem
    Wall of Roots


# Ville förbättra larken

 
Pack 3 pick 4:
    Hero of Bladehold
--> Phyrexian Metamorph
    Dismember
    Devastating Dreams
    Molten-Tail Masticore
    Taiga
    Isochron Scepter
    Loyal Retainers
    Nightscape Familiar
    Urabrask the Hidden
    Cultivate
    Ethersworn Canonist


# Fantastiskt bra med reveillark.

 
Pack 3 pick 5:
    Loyal Cathar
    Time Spiral
    Avenger of Zendikar
    Karakas
--> Absorb
    Gifts Ungiven
    Angelic Destiny
    Great Sable Stag
    Blood Knight
    Kodama's Reach
    Wake Thrasher
 
Pack 3 pick 6:
--> Faith's Fetters
    Willbender
    Firestorm
    Acidic Slime
    Grim Monolith
    Slaughter Pact
    Preordain
    Torch Fiend
    Stonecloaker
    Paladin en-Vec


# Bra kort i alla matchups, speciellt mot aggro. vi har nu dessutom tre svar på planeswalkers i vår lek. (denna, o-ring och nål)

 
Pack 3 pick 7:
    Phantasmal Bear
    Stupor
    Survival of the Fittest
    Palladium Myr
    Savannah
    Seal of Primordium
    Dragonskull Summit
--> Akroma's Vengeance
    Nantuko Shade
 
Pack 3 pick 8:
    Stoneforge Mystic
    Mystical Tutor
    Yawgmoth's Will
    Sneak Attack
--> Tolaria West
    Neurok Commando
    Dauthi Marauder
    Llanowar Elves


Hämtar Ancestral, wasteland och splashfärgen.

 
Pack 3 pick 9:
    Opposition
    Keldon Marauders
    Fellwar Stone
--> Strip Mine
    Palinchron
    Makeshift Mannequin
    Enclave Cryptologist


Realistiskt. Detta var så awesome så jag började dansa ( mentalt iaf)

 
Pack 3 pick 10:
    Phyrexian Negator
    Heartbeat of Spring
    Blood Crypt
    Cabal Coffers
    Cruel Ultimatum
--> Waterfront Bouncer
 
Pack 3 pick 11:
    Reckless Charge
    Terastodon
    Pyroclasm
--> Flashfreeze
    Glorious Anthem
 
Pack 3 pick 12:
    Devastating Dreams
    Loyal Retainers
--> Urabrask the Hidden
    Ethersworn Canonist
 
Pack 3 pick 13:
    Time Spiral
--> Karakas
    Angelic Destiny


# Mkt bra kort som inte kostar någon slot. Bouncar störiga legender och skyddar Grand arbiter. Låter också Isamaru chumpa i evighet. Och är hämtbar med Tolaria West.

 
Pack 3 pick 14:
--> Firestorm
    Torch Fiend
 
Pack 3 pick 15:
--> Nantuko Shade





Leken:





Jag gick 2-1, fölorade mot en monovit lek med Balance, Gideon, Stonforge, Jitte, Mother of runes, ajani goldmane, decree of justice. Se fram emot mer kubande på denna bloggen framöver!

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards