Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Gp Malmö-rundorna del 2

Av Simon Davidsson - 29 maj 2012 20:42

R4g1 Har en runda 1 smuggler som springer in i wolfir avenger r3. kunde ha spelat runt den men den är ju iofs common. min motståndare missar landdropp vilket är ttur det för när det kommer slammar han moonsilver spear. Fördröjningen hinner jag dock utnyttja genom att studsa hans token med mist raven och smyga in en latch sekker som precis hinner outraca svärdet.


r4g2: mullar in i en tvåandshand som inte levererar fler land och det var det.


r4g3: Ett mkt intressant parti. Vi mullar båda. Min sexa är en smuggler och 4/3-svinet. Min motståndare har wnadering wolf och slammar spear runda 4. Jag slår honom till 17 r3, 16 r4, 11 r5 där jag lägger en crippling chill. Skulle varit väldigt bra förutom att jag bara lagt land sedan starthanden. r6 toppar jag scarpskin drake och slår honom till 6. Känner att vinsten är nära. hans nästa runda är dock otrolig då han lägger alchemist apprentice och terrifying presence för att sedan tappa upp med moonsilver spear. Jag gör misstaget att blocka hans anfallande wandering wolf med nettle swine. han har +2/+2 pumpet, vilket jag räknat med, men missade att hans gubbe har first strike, så jag byter min boar mot pumpet, vilket förmodligen kunde undvikits.


Jag toppar dock wolfir silverheart, vilken blir kontrad. Jag toppar dock återigen mist raven och jag har en smuggler ute, om ni kommer ihåg. Detta ger mig en vindicate varje runda då hans 4/4or som han har 3 av inte kommer tillbaka. Dessutom har jag mist raven soulboundad med elguad shieldmate. För andra gången känner jag att jag har partiet vunnit. han har dock det i princip enda svaret i eaten by spiders på mist raven i respons på soulboundtrigger på elgaud shieldmate. 2-2


R5 g1-g2 jag möter en person som ser jättedeprimerad ut. han spelar väldigt uppgivet och verkar ha en dålig pool. Min gissning är att han hade 3 byes och sedan gått 0-2 för att möta mig, då han verkade så oerhört nedstämd och uppgiven. Iaf vinner jag jättelätt då han bara lägger dåliga gubbar i båda partierna och dödar någon gubbe med bone splinters.   3-2


R6: Möter en kille från estland som har superkurvan de luxe. det är stonewright, det är kruin striker times 2, kessig malcontents och thatcher revolt in da prutt.


g2 gör min lek äntligen det den var tänkt att göra. scrapskin drake r3 in i mist raven r4 in in wolfir freakin silverheart r5 soulboundandes med mist raven. partiet var över lika fort som det första.


g3 är långdraget och jag tror att jag spåelar bort det genom att trada ner för mkt när han får en mkt aggresiv start. Ftraden som jag i efterhand fortfarande tycker är okej är att jag tradar min latch seeker mot hans kruin striker. Hans kruin striker representerar mkt skada och jag ahde mer gas på handen. Det är den andra traden jag ångrar. Jag tradar en mist raven( som precis studsat heirs of stromkirk) mot en 2/2 Timberland guide. Den hade jag kunnat blanka några rundor senare med en geist trappers. Den första traden var mer okej, då den kruin strikern hade fått slå ett par rundor fritt och gjort mellan 6 och 7 i skada. jag var nog fortfarande i ett defensivt mindsett. brädet stabiliserar jag sedermera genom devastation tide. Han hanterar min flowering lumberknot med riders of gavony. Jag slår med några scrapskins drake och ligger själv på 6. Det slutar med att han redirectar 4 till mig genom divine deflection för att sedan lägga pillar of flame i mig. någon påpekar att jag borde blinkat min egen scrapskin drake med smuggler när han lägger divine deflection på 4 i mig, förutseendes pillar of flame. problemet var att jag då inte kunnat blinka mist raven och hade dött till hans attackers. 3-3


R7: Möter jag Balthazar På Svm(tror dock inte han vet vem jag är, jag är nog inte lika känd :p) med B/W control. I första duellen får jag en underlig känsla när han inte gör något på de första 5 rundorna och känner att nog är en terminus på gång. Därför undviker jag att studsa hans sista kille med mist raven, utan spelar en triumph of ferocity istället. terminus kommer mkt riktigt och som tur är har jag lite mer ammunition i wolfir silverheart och deadeye navigator. han har moonsilver spear och angel of glorys rise. Det slutar med ett tight race där jag förmodligen gör ett misstag sista rundan.


Han har jättemkt mana, en seraph of dawn equippad med spear och en 4/6 ängel. Jag har ulwenwald tracker och deadeye navigator soulboundad. efter attackers har min deadeye navigator 3 i skada på sig. jag väntar därmed med att använda trackers till hans runda så att min gubbe inte dör, vilket gör att hans zealous strike blir dödlig. Om jag istället blinkar min deadeye och sedan fightar, undviker jag detta problem. att han fick flytta om spear var som sagt inget problem för honom.


I game 2 stannar han på mana och jag har mist ravens som gör det värre. Jag sitter hela partiet och väntar på min andra forest för wolfir silverheart och den dyker upp precis när han börjar stabilisera.


I runda 3 var det brädandet som avgjorde. Jag hade tagit ut en triumph of ferocity för en rain of thorns som jag sitter med hela partiet. Jag hade brädat in den för att hantera moonsilver spear men hade den varit triumph hade den dragit mig en sådär 4-5 kort vilket kanske hade vunnit partiet, särskilt som han aldrig drog moonsilver spear det partiet. Istället hanteras alla mina hot av barter in blood, bone splinters och en shade som jag inte kan hantera då min silverheart dog.  3-4


Funderade på att fortsätta spela men var vid detta laget extremt hungrig och det vara bara 5 min kvar på rundan så jag beslutade mig för att droppa istället och äta en kinabox. Den var himmelskt god så jag var inte direkt missnöjd med det beslutet även om jag givetvis var missnöjd med dagen som helhet. Sedan blev det öldrickning och umgänge med söta tjejer, vilket som alla vet är lika brutet som cavern of souls och.....


Nu går jag händelserna i förväg, dagen efter var det nämnligen dags för ett legacysideevent och där gick det inte bara bättre, utan det hände också ganska många lustiga incidenter. mer om det nästa gång!

 
 
Balthazar

Balthazar

31 maj 2012 15:06

Misstänkte att det var du jag mötte i runda 7! :P

Jag tror du var rökt i game 1 oavsett hur du spelade där i slutet. Hade du slagits med Seraph of Dawn även på din runda skulle Zealous Strike på Angel of Glory's Rise fortfarande vara good enough, då du låg på 6 liv.

Sen i game 3 gamblade jag rätt hårt på att du bara skulle spela en kille rundan efter du la ut Wolfir Silverheart. Hade Barter in Blood redan då men valde att slowrolla den då dels var min hand rätt klen samt att din lek verkade rätt top heavy från vad jag sett tidigare under matchen...samt att jag visade dig att jag hade Terminus i game 1.

Hade du bara haft en till valfri kille till att spela den rundan tillsammans med den Scrapskin Drake du la ut hade du nog vunnit det partiet, ty det gick åtskilda rundor efter det innan jag drog min Terminus.

http://theexploration.wordpress.com

 
Ingen bild

Jolly

2 juni 2012 13:47

Har för mig att jag låg på 8 liv, men jag har inte sparit livpapperet, så det är väl troligt att jag var död i vilket fall.

Mycket riktigt hade jag flera killar på handen i parti 3 men spelade runt terminus, kände att 14 i Power varav 6 flygande var tillräckligt. Kommer inte ihåg huruvida jag såg Barter in Blood i första partiet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards