Alla inlägg under oktober 2011

Av Simon Davidsson - 31 oktober 2011 17:00

Här är poolen jag fick. Jag har tagit med de relevanta korten, och varit lite generös när jag gjort det.


Artefakter:


Galvanic Juggernaut

Travelers Amulet

Sharpened Pitchfork

Butchers cleaver

Cellar door


Vitt:


Avacynian priest

spare from evil

rally the peasants

2 feeling of dread

geist-honored monk

spectral rider

silverchase fox

smite the monstrous

gallows warden

voiceless spirit

bonds of faith

abbey griffin


Blått:


stitchers apprentice

spectral flight

armored skaab

forbidden alchemy

cackling counterpart

stitched drake

selhoff occultist

lost in the mists


Svart:


Bloodline keeper

curse of deaths hold

heartless summoning

disciple of grisenbrand

abattoir ghoul

2 bump in the night

corpse lunge

altars rear

screeching bat

stormkirk patrol

typhoid rats

walking corpse

tribute to hunger

markov patrician

vampire interloper


Rött:


2 geistflame

1 burning vengeaance

1 traitorous blood

curse of stalked prey

pitchburn devils

village ironsmith

2 feral ridgewolf

1 riot devils

scourge of geier reach

rakish heir

brimstone volley

blasphemous act


Grönt:


somberwald spider

caravan vigil

2 mulch

gnaw to the bone

spider spawning

avacyns pilgrim

villagers of estwald

darkthicket wolf

ulwenvald mystics

woodland slut

rangers guile


Land/Multi (I)nga)


Hur skulle ni byggt den och varför?







Av Simon Davidsson - 13 oktober 2011 21:34

http://www.channelfireball.com/articles/riding-the-avalanche-draft-literacy/


Denna artikel är en riktig komisk guldklimp, men den blir det först om man ser den som en helhet, inklusive kommentarerna. Bakgrunden till artikeln är följande: Darwin kastle började skriva artikalr för CFB hösten 2010, där han byggde ihop sealed pooler på ett ofta mediokert sätt utan att spela några rundor med dem, han spelade i princip alla 1/1or för 1 och 2/1 för 2 och lämnade flera ggr Myr battlesphere i brädan. Kommentarerna till hans artiklar hade blivit allt giftigare för varje gång....


Denna artikel tar dock priset genom att beskriva en extremt dåligt genomförd trainwreck till draft, och denna gång spårar kommentarerna verkligen ur. De beter sig som om Darwin kastle hade förgripit sig på en minderårig, och sedan kommer darwins flickvän in och försvarar honom...Förra gången jag läste artikeln med kommentarerna skrattade jag tills jag grät.


Av Simon Davidsson - 7 oktober 2011 20:08



Av Simon Davidsson - 5 oktober 2011 18:13




Av Simon Davidsson - 3 oktober 2011 20:57




Runda 3 var episkt lång så jag var tvungen att stänga av inspelningen mitt i. Part 1 såg bra ut med en tidig anstormning toppad med kuldotha flamefiend dödandes en lumengrid gargoyle. Han stabiliserade dock med corrupted consience i den untappade flamefiend. Bordet stallade sedan tills han la triumph of the hordes för dödligt med bred marginal. Parti 2 hade jag en tidig priests of norn med trigon of rage vilket fick honom att vara tvungen att lägga en r5 beast within i eget land för att med hjälp av en treasure mage trada med prästen. Jag har återigen flamefiend, men denna gång har han inte corrupted consience, och en slash panter toppas med elesh norn slår förbi hans fangren maruader för vinsten. 1-1


Sista duellen har jag 2 sensor splicers mot hans fangren maruader. stalemate alltså. Jag lägger b.l.a 2 victorius destruction vilket med hjälp av annat gör att han gåer upp på 60 liv. jag sitter och väntar på elesh norn, han på triumph of the hordes. Inget av dem avgör faktiskt duellen, utan han tar först en ringleader med corrupted consience. jag slammar då elesh norn och tror att jag kan decka min motståndare när han har bara 3 kort kvar i libban. han lägger då corrupted consience #2 i elesh norn och raderar ut mitt lag. 2-1 till min motståndare men episkt roliga partier.

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards