Alla inlägg under april 2013

Av Simon Davidsson - 2 april 2013 13:47

Är nyligen hemkommen från Gotchon och tyckte det var väldigt kul, dessutom var priserna bättre än någonsin ävem om det surt att det är så mkt boosterpricer. I vilket fall tänkte jag här ge lite tips inför konvent.


# Få i dig mycket C-vitamin. Det är väldigt mkt männiksor på konvent och du utbyter virus med dina motståndare när du kuperar, blandar eller läser på vad tusan det kortet din motståndare just spelade gör. Dessutom sover man ofta lite, det är drag i lokalerna för att få bort nördlukten. Kort sagt, konvent är som upplagt för att göra folk sjuka under eller precis efter konventet.


# Du behöver inte spela alla turneringar. Ofta finns det enormt många turneringar under ett konvent och det kan vara lockande att spela alla, men det är ju ofta så att det är någon turnering du tycker är viktigare än de andra. Jag brukar ofta skippa minst en turnering jag tänkte vara med på, bara för att vila hjärnan, se till att alla kort/leklistor är fixade inför det vktiga turneringen etc.


# Om du är på en skola kan du ta med eget lås och låna ett skåp. Detta är stor tillgång då du slipper springa till bagaeinlämningen hela tiden. Där är det kö och du måste ta allt du behöver på en gång och sedan lämna in bagaget igen. Med eget skåp kan du även placera den strategiskt nära din sovsal. Dessutom slipper du ha ångest över alla dina dubbelländer som ligger i bagageinlämningen utan ha dem säkert i ett skåp istället.


# Cash is king. De mesta transaktioner sker med kort, och ibland kan det vara svårt att hitta alternativt vara ganska långt till närmsta bankomat. Att ha 10 minuter till time och vara dödshungrig med inga kontanter på fickan är inte kul. Ha därför med en hel del kontanter till konventet, Du kan om du följer mitt ovanstående tips ha majoritetet i skåpet.


# Ta det lugnt med kaffet. På många konvent har jag sovit väldigt lite på nätterna. Jag trodde först det helt enkelt bara var det hårda golvet och folks avgrundssnarkningar. Kaffet är ofta billigt på konvent och det blir lätt ett kultur på konvent där folk fullkomligt bälgar i sig kaffe. Jag dricker inget kaffe efter klockan 8, bara för att kunna sova sen.

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards