Alla inlägg under juni 2014

Av Simon Davidsson - 27 juni 2014 14:38

En draft med hela blocket:





Jag tror att jag borde låtit Ornithrach göra 2 1/1 or i sista så min Stonewise kunde slagit. Min tanke var att jag inte vill ge honom chumpare till min eventuellt stora Ravenous lecrucota. jag tror inte jag hade vunnit ändå, då min motståbndare kan ta en smäll coh sedan börja chumpa, men jag hade gett mig mer outs. I övrigt definierades draften av dåliga packs vilket bland annat berodde på att min granne jag mötte i runda 2 tog alla bra vita kort i pack 2.

Av Simon Davidsson - 10 juni 2014 14:52

Onsdag 28/5. Jag är ute och springer. Mina tankar brukar vandra ganska ordentligt när jag tränar och jag funderar på hur gött det hade varit att vara svensk mästare i Magic. "Men det kommer inte att hända så det är ingen mening att grubbla på det, säger en röst då"  Tankarna vandrar vidare till något annat.


Torsdag 29/5 Jag får ett väldigt positivt besked. Då jag har tystnadsplikt kan jag inte gå in på det, men min framtid ser mer lovande ut efter denna dag än den gjort på ett bra tag. Detta innebär att hur det än går på Sm så har kan inte det faktumet ändras. Jag känner därmed ingen press under hela SM (Förutom under en match)


Fredag 30/5 Jag och Dan tar tåget upp lagom till butiksmästerskapsrundorna. Vi har mellat fram och tillbaka över våra lekar och kommit fram till R/w Aggro, U/W kontroll och G/B dredge. U/W istället för esper eftersom den är bättre mot hyperaggro.  R/W kan förhoppningvis rusha esper och vi hoppas att lekarna iaf kan ha game mot det mesta även om de inte möter drömmatchupsen. Jag spelar U/W då Dan är inställd på G/B och vigo som är vår tredje medlem och precis nybliven Legacymästare är inställd på R/W. Jag har en god känsla speciellt eftersom vigo just vunnit och när man precis vunnit en turnering brukar man alltid spela bättre än vanligt.


Det börjar bra när vi slår Örebro med 2-1 och jag vinner mot R/G Nykthos devotion. Nyckeln är andra partiet där fated Retribution dödar en Stor mistcutter och en Garruk och några smågubbar. Något annat kort hade inte funkat då Supreme inte tar walkern och en stor sphinx bara foggar.


Sedan gär det sämre då jag förlorar 3 raka mot Mirror, Jund monster och R/W burn//aggro. Laget förlorar också 2 men vinner de 2 sista och jag hinner inte spela avgörande duellen i 5:e matchen. laget ligger nu 3-2 inför morgondagen vilket definitivt är in contention.


Duellerna med U/W control har dock varit en aning skakiga, jag totalförlorar mot Jund monster när han har Domri r2 on the play och träffar en hel del gubbar. Andra mullar jag till 5 och Golgari charm avgör partiet mot min Supreme.


Mot R/W Burn är det jämnare och jag förlorar med 1-2 och "drawar" med 1-1. Jag reflekterar över partierna och kommer fram till att Nyx-Fleece ream hade varit absurt bra att dra mot R/W burn och funderar på att höja antalet från 1 till 3 i brädan om jag nu väljer att spela leken under morgondagens main event, vilket just då förefaller osannolikt.


Jag har nämnligen testat en go lista online innan SM, en monogrön Aggrolista. Den ser ut så här:


17 Forest

3 Mutavault


4 Experiment One

4 Elvish Mystic

4 Dryad Militant

4 Kalonian Tusker

4 Burning-Tree

4 Brushstrider

3 Wild beastmaster

3 Slaughterhorn


4 Aspect of Hydra

4 Giant Growth

2 Ranger's Guile


När jag testade leken online kunde den inte förlora. Min instikt sa till mig att jag inte borde spela den här leken på Sm eftersom det i grund och botten är en monogrön aggrolek utan reach, burn eller removal och skulle tokdö på fizzel. Mitt hjärta ville spela den eftersom jag var trött på att spela kontroll efter dagens tveksamma resultat och dessutom kändes det som en strategisk fördel att spela något som var under folks radar.


Enda problemet var att jag saknade några av uncommonsen till leken men de skulle väl gå att fixa av folk eller i butiken på morgonen. i värsta fall kan jag helt enkel spela Esper kontroll eftersom jag hade de flesta av korten till den också. Jag gick till "sängs" i sovsalen  utan förväntiningar på att det skulle gå bra under morgondagens SM men förväntningar på att det skulle bli kul att spela (Framförallt draftandet skulle bli kul) Jag fick en 2-3 timmars sömn.


Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards