Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Top 8-draften

Av Simon Davidsson - 8 november 2009 20:15

Min viktigaste draft hittils (En finalförlust i en GPT är det längsta jag har kommit i magicsammamhang) Jag (liksom de andra i draften förmodar jag) vill vinna mer än något annat för att kunna komma till PT:n


Första packet hade en disfigure och inget mer. End of story. Andra packet fick jag välja mellan surrakra marauder och windrider eel. Ålen är nog bättre men inte med jättemycket och jag gillar verkligen marauder och den är in-color så yeah babymarauder. Tredje packet fanns bara en vampire lacerator. Fjärde packet är ännu sämre och bara en oran-rief survivalist. Awkward. Jag hatar grönt, men om man kan få tillräckligt med sell-swords, fatties och svart removal kan det ändå bli en lek. Dock inget jag blir glad över att spela i min viktigaste draft hittils. Jag rundar av första packet med en sell-sword, en magma rift och en territorial baloth.


Andra packet får jag välja mellan heartstabber mosqitou och geyser glider. Jag fick ångra det sedan , men jag tog glidern då jag ännu inte bestämt andra färg. Just därför borde jag nog tatt myggan, glidern blev aldrig spelad då jag hamnade utanför rött. Nästa pick är en eternity vessel, då jag aldrig spelat med kortet, men hade hört och fått inlåst i mitt huvud att den är bra. Ett stort misstag, då den verkligen sög. Jag får dock en malakir bloodwitch i #:e pick och annat gött svart på andra varvet.


Tredje packet blev som väntat en hjärtekrossare då jag blev stabbad på svart på höger, fick dock en territorial baloth som 12:e pick. Mitt förstapick? explorers scope


Leken blev tragiskt dålig:


1 Marsh flats

1 turntimber grove

9 swamp

8 forest

2 nimana-sell-sword

1 disfigure

1 malakir bloodwitch

1 grim discovery *

1 giant scorpion

1 surrakar marauder

1 vampire lacerator

1 vampire hexmage

1 guul draz vampire

1 eternity vessel

1 explorers scope

1 adventuring gear

1 nissas chosen

2 territorial baloth

1 tajuru archers*

1 glazing gladeheart

1 joraga bard*

1 oran-rief survivalist

1 oran-rief recluse


kavrtsfinal: Okänd med UGW-röra


Runda 1 har jag lite tidiga beats och då vill man inte sitta med eternity vessel på handen. En vastwood gorger tex hade varit mycket bättre. Nu åker 2 av mina gubbar på summoners bane, ett kort jag inte kunde spela runt då min offensiv tagit slut. Han få¨r då tid att lägga ut felidar sovereign och sphinx of lost truths. Det roliga är att han komemr vinna på deckning tack vare sin gomazoa. Han behöver dock inte vänta så länge då han har merfolk seastalker med 12 land i spel, och tar ni en titt på min lista ser ni att jag ej kan hantera den.


Runda 2 är det samma visa igen, denna gång missar jag med skåpet 4 ggr i rad, rättvisa från när jag mötte norrmannen tidigare antar jag, detta gör att mina 5 och 6-dropps komemr en runda för sent hela tiden. hans merfolk seastalker avgör igen :(


Det positiva med detta var att jag kunde delta i legacyn och lämnade in en leklista i absolut sista minuten, men mer om detta nästa gång....






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards