Direktlänk till inlägg 17 november 2009

tunga tider+Misstag

Av Simon Davidsson - 17 november 2009 23:46

Skolan är verkligen tung just nu, läser dubbelt filosofi och historia såmagicspelandet och bloggandet har blivit lidande.


Tänkte ändå dela med mig av lite misstag jag gjorde på min senaste tisdagslegacy, där jag spelade canadian t, hoppas ni lär er något av dem.


#1 Möter per med bantlek, jag har 4 land i spel och följande hand: Fire//Ice, spell snare, spell snare. På bordet har han en vendilion clique, jag är på 16 liv. Jag mainphasar nu min fire//ice  för att inte han ska topdecka spell snare elelr fow.


Då händer följande. han spelar goyf, jag spell snarar, han fowar, jag spelar spell snare #2, hans sista kort är en daze.


Till att börja med kan vi konstatera att eftersom han spelar bant är mitt livstotal inte jätteavgörande så jag kan lätt ta 3 i stryk en runda så att:


a) om man han spelar något 2cc kan jag dubbelkontra utan att råka ut för daze.


b) om han inte spelar något kan jag lägga fire eot och endast förlora  3liv.


Ja, misstaget kostade mig matchen.


#2 Möter alexander med UBr Faeries.


Jag har 6 länder i spel varav 2 fetchländer och Fow och 2 stifle på handen. Drar brainstorm. Brainstorm är en instant, det är m.a.o ett privilegium och inte ett obligatorium att spela den i motståndarens runda. Jag passar ändå utan att spela den med tanke på att jag kanske måste hardcasta fow nästa runda. Spelar jag då mainphase brainstorm kan min hardcastade fow bli kontrad.


Men med tanke på att jag har 2 stifle kan jag lätt bli av med en och betalada alternativa kostanden för fow. Med min brainstorm i hans runda hittar jag en tarmogoyf vilken gärna hade fått se spel en runda tidigare. Jag förlorar racet, när jag dör står han på 2 liv.




#3 Ett mws-parti mot bränn.


Jag hittar inga gubbar och kommer upp till 8 kort på handen med c.a 4 kort i graven och ca 5 land i spel. Jag vill inte discarda och spelar därför ut ett land. (price of progress var redan dödlig) Senare komemr en moongoose och den är alldels för liten för att slå ihjäl honom i tid då jag länge hade 6 kort i graven. Mitt misstag var att inte föreställa mig framtida scenarion och inse att landet hade gjort större nytta i min grav.


Well, ha det bra allihopa!



 
 
Ingen bild

qax

18 november 2009 00:14

mws partiet mot mig?

 
Ingen bild

Pelle

18 november 2009 00:18

Alltid pålitligt att hitta lite mysläsning på din blogg Simon, big up!

 
Ingen bild

J

18 november 2009 12:29

Nä det var mot en kille som spelade monoR bränn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards