Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Tillbaks från SM

Av Simon Davidsson - 23 juni 2010 16:17

Är nu hemkommen från Sm och har en del åsikter att ge angående lite av varje:


Det började med att jag missade legacy-sm p.g.a en försovning men åkte upp senare på fredagskvällen och myste med de övriga lirarna från skåne, lånade ihop lite av korten som saknades till min lek, det slutade med att de enda kort jag saknade var 1 stor-jace och 2 baneslayers.


Jag slutade 13e plats i Sm, vilket gav gratis inträde till GP göteborg, vilket blir mitt nya mål att sikta på, mer konkret är mitt mål att gå dag 2.


Så kommer jag till lite tankar angående konventet och mitt spel där.


Domarna: Det kan vara en slump, men varför är alla svenska domare trevliga och alla utländska domare otrevliga. Att få en gameloss av en trevlig svensk domare var en mycket trevligare upplevelse än att bli otrevligt bortkörd från en område med boosterpacks av en danska domare som sedan skrek "No walking!" när jag försökte gå därifrån genom borden. Skulle det kännas bättre om jag kröp? Det finns ett otrevligt hierarkiskt och militärisk beteende hos många magicdomare som är väldigt onödigt.


Vissa dryga spelare: Efter Sm var jag ganska mätt på spelandet och hoppade en ptq för att kolla på när top8:an upplöstes. Hörde många kommentarer som: "Det är alltså så här sveriges magicsscen ser ut nu" och "Man får skämmas för sveriges vm-lag" Tyder på en väldigt stor avundsjuka. Enligt mitt sätt att se det är alla som tar sig till en Top8 i Sm värdiga att åka till vm, och dessutom spelade de enligt vad jag såg tight. Önskar de all lycka till!


Pelakka Wurm: Bästa gröna kortet i limited i ROE ( Ja den är bättre än både genesis och vengevine) Äntligen fick jag själv spela kortet efter alla de dueller jag förlorat mot det och det gjorde mig inte besviken. Måste dela med mig av en av de galnaste dueller jag någonsin spelat som utspelade sig på SM:


R6: jag spelar pelakka wurm #1 och går upp på 27 liv.

Min motståndare spelar deathless angel.


R7: Jag spelar pelakka wurm #2 och går upp på 34.

Min motståndare spelar dawnglare invoker och stannar hemma med indestructiblemana uppe.


R8: Jag hugger med 2 pelakka wurm och ofrrar den blockade till momentous fall, går upp på 41 och drar 8 kort (7+1)


R9:  Jag dödar deathless angel med induce despair ( mycket lämpligt då det ju är en ängel på bilden till i.despair), visandes artisan of kozilek, spelar in den, tar in pelakka wurm och går upp på 48.


GG? Knappast, min motståndare har en dawnglare invoker och 8 mana och jag har slut på removal (har en regress kvar i leken)


R10-R16 min motståndare hugger mig med en dawnglare och en makindi griffin från 48 till 3 och tappar konstant mitt lag. Till slut hittar jag en regress och bouncar hans dawnglar eot, tappar upp och hugger för vinsten med ett gigantiskt stort lag.


Tills nästa gång // Jolly

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards