Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Simon spekulerar, del 2 (helt random)

Av Simon Davidsson - 20 februari 2013 17:57

Manlandscykeln från Worldwake (Raging ravine, Creeping tar pit, stirring wildwood, lavaclaw reaches, celestial colonnade) tillför en av mina absoluta favoritcykler. Dels för att de IMO är väldigt välbalanserade. De fixar mana och blir ett hot lategame men till priset av att alltid komma i spel tappade. Det går alltså inte att spela hur många som helst i en lek och vissa lekar vill inte alls ha dem för de blir för hämmade av tempoförlusten ( Ex Zoo)


Här är min fortsättning på cykeln för fiendefärgade länder:


Mobile wartower


Mobile wartower ETb tapped.


T: Add R or W


1RW: Mobile wartower becomes a 2/2 construct cretaure with first strike and vigilance until eot.


Denna expanderar på colonnades vigilance, nämnligen att man slå och fortfarande tappa för mana. Denn har betydligt sämre stats, men det kommer oftare att gå att slå med den och samtidigt blocka på motståndarens runda.


Barrows Heath


Barrows Heath etb tapped.


T: Add B or W


BW: Barrows Heath becomes a 1/1 spirit creature with flying until end of turn with " If this creature dies this turn, return it to play tapped.


En variant på Maze of Ith/Kor haven som samtidigt kommer i spel tappat för att hindra abuse. är osäker på wordingen på denna, om man verkligen behöver klausulen att den kommer i spel tappad.


Sparkling Waterfall


Sparkling waterfall etb tapped


T: add R or U


3RU: Sparkling Waterfall becomes a 3/3 Weird creature with flying and (R/U): This creature gets +1/-1 or -1/+1 until end of turn.


Ett manaintensivt men flexibelt land som kan slå för mkt men även blocka stora gubbar. Flying passar flavourn då jag tänker mig att vattenfallet anfaller från någonstans i mitten av vattenfallet och då är den långt ovan mark.


Elephant Temple


Elephant temple etb tapped.


T: Add U or G


2GU: Elephant temple becomes a 3/3 Elephant creature with trample and hexproof until eot.


Inspireta av en bamseserie "Bamse och elefanttemplet" där de kommer till ett tempel byggt av elefanter men där en är levande och attackerar bamse! Nåväl, jag tycker det skulle vara intressant om något land fick hexproof, så att wasteland effekter är det enda som kan bita på ett sådant här land i kontrollmirror etc. Dessutom tycker jag att designen på simic keyrune är snygg.


Beast Cemetary


Beast cemetary etb tapped.


T: Add B or G


BG: Beast cemetary becomes a 0/1 Beast creature until eot with :Whenever a creature dies, put a +1/+1 counter on beast cemetary"


Ett långsamt växande hot som även inkluderar strategien att aktivera den utan avsikten att slå/blocka med den. Tycker det är ett coolt play när man aktiverar mutavault och sedan aktiverar ajani, så ville ge lite mer utrymme för detta. först var den en 1/1 för 1BG, men jag kände att jag ville pusha den lite. Iaf, nu är den Lumberknot i landform, vilket gör mig glad.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards