Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Pubrundorna...förlåt, Kubrundorna!

Av Simon Davidsson - 8 augusti 2009 20:28

För draftandet och leken, se nedanstående inlägg.


Runda 1: Dan(UB mirror)


Jag håller en hand on the draw med 5 länder, Brainstorm och Doom blade. Doom blade kan köpa mig tid och med hjälp av brainstorm kan jag gräva in i actiom, hoppeligen. Min mana kan skapa UUUBB så jag kan lägga alla spells i min lek.


Dan har heller som tur är ingen aggrostart, bara en runda 2 Epochrasite som hullar några rundor. Jag har marsh flitter och en Persuasion för Dans Hypnotic Specter. Han lägger dock runda 6 Meloku the Clouded Mirror. Quite the bomb.  De följande runorna består av att jag capsizar(med BBack) Meloku och Dan återspelar den och bouncar länder som Spectern träffar. Till slut träffar jag 9 mana, ser ni playet?


Det är att Bounca persuasion och lägga den på meloku. Med en rundas respit Från Capsize kan Dan dumpa en hel del gubbar på brädet men med meloku i spel är det som ni förstår omöjligt för Dan att komma igenom. Jag drar in i Future sight och har nu oändligt med gas. Dan försöker ett sista försök: evoka Nevermaker för att få tillbaks Meloku till toppen av libban, men nästa runda visar min Future Sight Condescend. 1-0


Andra duellen blir en maratonduell. Dan har en runda ett Phyrexian reclamation


Enchantment

B

1B, pay 2 life: return a creature from your gy toy your hand.


Jag har: Mängder med removal som lägger gubbar i graven

Mängder med kontringar som lägger gubbar i graven

Ingen permanentremoval.


Det här kommer bli en skön duell.


Dan har en morph runda 3, och den enda morph jag minns har passerat mig är Vesuvan shapshifter. Jag topdeckar en shackles vilket ju är ett ganska bra svar mot reclamation. Dan har även nevermaker men kommer dock aldrig upp i de 6 mana som krävs för låset, utan kan bara bounca varannan runda. Detta ger mig tid att dra och spela Future Sight och nu är det för sent för dan även fast han har nått 6 mana. 


Liksom jag har han även få gubbar så de få han lägger tas över av shackles, dominare eller Persuasion. När jag nått 12 mana har jag ritual+will för en ganska sjuk tur. På den rundan lägger jag


Ritual

Will

Ritual

Tombstalker (delvar 2  kontringar)

Capsize med buyback

Dimir Cutpurse


2-0


Runda 2: Jokemon (5cc)


Jokemon har en ganska galen lek med Skullclamp, Top, broodmate, BBlast, crime//punishment, och andra bomber...tärningsslaget vinner jag iaf.


r1: J lägger Top, Bop och farseek in i en runda 4 Broodmate dragon. Jag har dock condescend vilket gör att min Dimir Cutpurse connectar inte bara 1 utan 2 ggr, sista gången hade J ingen hand längre. Nu börjar dock Top visa sina kvaliteter. Det börjar med Thicket elemental in i Nath of the gilt-leaf, vilket dessutom ger en reshuffle. Jag har Shackles för Nath med jocke hittar en Punishment som dödar shackles och cutpurse. Jag har slut på gas och måste suspenda Aeon Chronicler i jakt på mer. J kan nu gåt till motanfall och hittar dessutom Skullclamp. Bop clampas vilket ger Goblin assault, vilken ju är nice med Clamp.


Jag snor Nath med Dominate men j har terminate. Det clampas och huggs och jag går in i scoppphase. 0-1


Duell 2: jag ritualar ut en Runda 4 Future Sight medan jocke trixar med manan och får ut en Doran runda 4. Den tar vi, sa Polisen, elelr snarare Persuasion. J spelar Nath, men jag spelar mystical tutor efter edict och får spela edciten genast. brutet. Med hjälp avFuture sight som hostar upp removal efter removal och shackles går Doran hela vägen. 1-1


Duell 3: Håller en tveksam hand med 2 islands, Mystical och svarta spells. Inte blir det bättre av att J rycker sönder min hand med Duress och Thoughtseize.  Blir lite förvånad när J tar Tombstalker, vilken jag är evigheter från att lägga. varför visar sig sedan då han lägger crime för att ta in min stalker. Vilken "tur" att jag hade Condescend (Skicklighet kallas det =P) Scryn ger mig Swamp och Will, Swampenär efterlängtad men Willen går till botten. Jag har helt enkelt för lite mana. 


Leken hostar upp Future sight som spelas medan stannar på 4 mana. Han har förvisso en Tin street hooligan till min shackles men  Future sight ger mig däremot landdropp efter landdropp ändu upp till Sundering titan vilken rensar all min motståndares länder. 2-1


Sedan väljer jag och kramer att äta korv istället för att sperla Finalen. Kassörskan ger mig ÖGAT, vilken tur att jag har semester från raggandet....


Lärdomar: Future Sight är helt nuts. Nu spelade jag den förvissa bara i kontrollmirrors, kan tänka mig att den är mindre effektiv mot aggro, då man kanske inte har tid att tappa ut runda 5. Å andra sidan kan aggro inte göra nått åt att den träffar brädet eller hantera den sedan.


Nevermaker är underskattad och borde finnas i fler kuber. Recursion+ den rackaren är ganska bindgalet. 


Kramer hade kombon Genesis+Etched Oracle, behöver jag nämna att vann duelelrna han fick in den kombon :)


Mvh Jolly 



 
 
Ingen bild

Jokemon

14 augusti 2009 19:36

Min var 4c Rock skulle jag nog mer påstå. Ett Vitt kort (doran), o dina Control Magic var ju mest brutna imo :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards