Alla inlägg den 13 september 2009

Av Simon Davidsson - 13 september 2009 22:19

Missade deltagande i dagens eternalkung även om plikten att hålla mina löften om kortutlåning ledde mina vägar dit ändå. Varför missade jag då? Well finns flera anledningar. I lördags hade en gammal vän från växjö bestämt sig att flytta ner till lund (södra sandby närmare bestämt). Och en stor inflyttningsfest skedde under aftonen. Obegränsad tillgång av öl och umgänge med många sköna människor ledde till alldeles för stor alkoholkonsumtion. Dessutom var utgången ganska misslyckad. Det var en av de kvällarna då allting gick fel. När jag började prata med tjejer betedde de sig som om jag hadeglömt sminka över mitt tredje öga, när jag studsade in i folk på dansgolvet så istället för att som vanligt bli glada och joina mina galendanser så hotade de mig istället. En kille förföljde till och med in mig på pissoaren och skällde, oh well. När bussen från malmö anlädde till lund fick jag dessutom gå 45 minuter i hällande regn....(end of rant)


Jag hade planerat att spela landstill då jag väntade mig tt äverflöd av countertoplekar. Hade jag valt den leken hade jag haft ett överflöd av bra matchups och bara 2 dåliga matchups av 19 deltagare, så här såg metat ut:


Countertop: 6

Z00: 2

G/B Rock: 2

aluren:1

merfolk:1

affinity: 1

dredge: 1

landstill(UWR) 1

Team america 1

Tempothresh: 2


Grattis till henrik som vann


Den andra anledningen till att jag inte ställde upp var att jag är lite småtrött på legacy nu. Det ändrar säkert sig snart, men jag ser fram emot det andra av mina favoritformat ska kicka igång på allvar. Limited. Och då menar jag zendikar Limited. Var länge sedan jag var så hypad inför en ny expansion, och jag hoppas verkligen det blir ett roligt limitedformat.



Till slut, ett kort som jag tror legacy skulle må bra av att se tryckas:


Cardname

5G

4/4

cycling 2G

when cardname comes into play, destroy t enchantment

when you cycle cardname, destroy target enchantment


Skulle lösa lite av counterbalanceproblemet då man okontringsbart (jfr med krosan grip som ju kan kontras med en tursam 3cc-spell elelr med rätt setup.) blir av med skräpet. Det skulle också äntligen ge survival ett letbart sätt att bli av med humility.


For now//simon



Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards