Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Prerelease, del 3

Av Simon Davidsson - 2 februari 2011 16:32

Runda 1: Fick möta en mirranlek som var W/R obv. Han börjar, mullar till 6 och spelar memnite. Känns som en mull till 5 förutom att jag har flensermite. Hans memnite komemr därför göra något, d.v.s tradea med flensermite. Ack vad jag bedrog mig då min motståndare spelar removal i flensermite för att sätta mig på 19rundorsklockan. Mitt nästa play är core prowler vilket möter revoke existence. jag får igång en lux cannon med proliferate och tror det över, vi har båda inga kort på handen på tomt brde och jag har lux cannon. Knappast. Min motståndare drar 5 raka spells och jag drar 5 raka länder. GG


Duell 2 har han en spikeshot elder vilket gör att jag har svårt att spela spells till runda 6 då jag drar spread the sickness. Kan sedan tömma min hand för att gå in i topdeckmode med honom igen, vi har båda inga kort på handen och denna gång har han ett par equipments ute. Samma sak som i parti 1 händer igen. Han drar 6 raka spells och jag drar 6 raka länder. Efter partiet kan jag inte hålla inne hur orättvist det käns och gnäller lite inför min motståndare. Skäms sedan, då det är en prerelease och ingen ptq, och det finns ingen anledning att bete sig som en idiot bara för att man har otur. Klarar man inte av otur borde man inte spela det här spelet.


Jag tror att det som tilitade mig över gränsen var att min motståndare gjorde fundamentala fel utan att bli bestraffad för det. Man ska inte slösa sin removal på första bästa gubbe man ser utan försöka planera in ett parti många rundor framåt. Men när man drar nytt removal från toppen straffar det ju sig inte, och därmed kommer min motståndare göra om samma misstag i framtiden.


Runda 2: Fick möta infectmirrorrn.


Duell 1 har han removal för mina båda tidiga plays och jag lägger ner en vatmother som han chumpar ett par rundor med living weapon-germs. Den börjar ticka upp min infectstatus ganska farligt högt(/) och jag ställs inför en intressant dilemma. min motståndare spelar från toppen och har en cystbearer som är 4/4 med 2 equipments på sig (lifestaff+flayer husk) Min vatmother är 3/4 med en -1/-1 counter på sig. Jag kan equippa en flayer husk  på den, men då skulle den inte dö och jag skulle löpa stor riska att dö om jag ej drar något proliferate från toppen vilka är iofs rätt många. Jag väljer att inte equippa och hans cystbearer blir en 0/1a och min dör. Hur skulle ni ha gjort? Min motståndare låg på 1 poison. jag hade en blocker för hans cystbearer i form av perilous myr om han skulle svinga tillbaka.


Om cystbearer dör har jag 2 rundor att döda min motståndare på eller proliferera min vatmother. om vatmother dör har han en irrelevant 0/1a men jag har ingen rpress. Intressant dilemma.


Det hela visade sig spela mindre roll då min motståndare drog skinwing följts av phyrian crusader så jag hade förlorat iaf. han chumpat vatmother med germen och dödar sedan mig rundan innan han själv dör.


Duell 2 drar jag 2 vatmothers och prolifererar loss så att en av dem dör för jag ville inte förlora till dem själv. Till slut bir pressen för mkt för min moståndare och jag vinner.


Duell 3 drar jag 3 forests, cystbearer, tel-jihad definace(inbrädad) och svarta spells, b.l.a spread the sickness. En riskable keep, men jag har ändå 11 swamps i leken att dra. Min motståndare hade dock 2 blightwidow, necropede och skinrender så även OM jag hade dragit en svart källa i tid hade jag nog ändå förlorat.


0-2-Drop och ett segt sätt att följa upp gårdagens succe med, hörde dock att ett par legacyrävar TOP8:ade, nämnligen Burrito, Ratface och Robin. Grattis till dem.


Jolly

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards