Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Tisdagslegacy #2 8 sep

Av Simon Davidsson - 8 september 2009 20:20

Glok loves storms! He`d sit an watch an laugh through the whole thing. I miss him.-Squee

Dredge blev det denna gång, då jag tyckte att metat förra veckan hade en öm punkt där, och bara en av 14 lirare hade leylines i brädan.

Varianten jag spelade med var utan Lions eye diamonds och med följande reanimeringstargets: reveillark, cephalid sage, inner-flame.

Brädan var tunad mot främst cryptar,relicer och propaganda som hat. Jag hade 3 firestorms i brädan, vilket känns bra mot kontringar (det är en extra kostanad att disca gubbar) och aggro. En woodfall primus inhandlad i sista minuten av sajkobeer fanns också mot alla typer av otyg.

Bräda:

3 firestorm

3 pithing needle

2 ancient grudge

1 woodfall primus

4 wispmare

2 darkblast

R1: Tobias (faeries)

Jag håller en hand med 2 discardoutlets, 2 länder ,1 dredager+skräp. Mina 2 första outletsåker på Daze och Fow.  Tobias har ingen Jitte men ingen riktig press förutom en factory så jag droppar en stinkweed imp i hopp om att dra en therapy. Tobias hugger dock in i den med factory. Konstigt spel då factory dör och jag kan börja dredga. Nu släpps också ett coliseum löst.

Regelfråga 1: om man knäcker coliseum och får en narcomoeba i spel, hinner T döda den med jittecounter innan korten får coliseum discardas. abilitites går väl inte på stacken förrän coliseum resolvat klart?

Iaf träffar jag 2 broar och tobias scoopar för att spara tid.

g2: Jag mullar och måste därmed hålla en hand med putrid imp, några dredgare men inget mothat. R2 kommer cloud of faeries och crypt. Jag dredgar lite men så fort det blir farligt knäcks crypten. En ninja kommer ut med jitte och när han har crypt # 2 är det gg.

g3: Tobias mullar till 5 och jag håller en solid hand med imp och dredgare. T träffar dock 2 cryptor igen så det här blir en jämn duell. Min nål fick smaka fow. Jag drar dock 4 (!) careful study och kommer igång med dredgandet, saken är dock att mycket mys är removat, bla 2 bryggor och 2 ichorid. En spellstutter agerar beatdown medan jag långsamt samlar på mig zombies med ichorid+bryggor. De kan inte hugga pga en factory men långsamt ansamlas en kritisk massa och jag kan hugga för lethal rundan innan jag skulle dött. Jämnt och spännande som det ska vara!

1-0 (2-1)

R2: Möter alex med affinity.

g1: är väldigt ojämnt, han har lite smågubbar och ingen ravager (vilken är nyckel då den dels blir enorm och dessutom removar bryggor) vinner runda 3 tror jag.

Tar in firestorm och ancient grudge, funderade på att ta in nålar mot ev relicer, men kommer på en sak och frågar alex om han har någon bräda, varpå han svarar att det bara är för fjollor, behöver då inte ta in några.

g2: måste mulla och håller en hand med land, careful study och troll. När trollet dredgas upp träffar jag ingenting och han dödar mig snabbt med myr enforcer och ravager.

g3: Håller en väldigt bra hand med imp, study och firestorm. Träffar dessutom 2 ancient grudge vilka plockar hans länder. Jag kunde väntat på hans gubbar men hoppas istället träffa dem med therapy. Träffar mycket riktigt therapy och börjar långsamt samla på mig zombies från mina ichorider. Får ner honom så lågt så firestorm avgör med x=3

2-0 (4-2)

R3: Truck (countertop)

g1: mullar till 4 men håller drömhanden land, study, gravetroll, brygga. Study resolvar men landet plockas med wasteland. Får då börja dredga långsamt men stabilt, en ichorid åker till plog. När väl truck får en klocka med vendilion clique och tarmogoyf börkjar jag dredag som en gud träffar i princip bara bryggor, ichorider och svarta djur att pitcha. Tycker det är väldigt bekvämt att goyfen är så bra som den är (5/6) då jag kan hugga utan att förlora mina bryggor. När väl clique stannar hemma är det försent då jag får in flame-kin zealot.

g2: håller en solid hand med imp, dredgare och nål. Truck har crypt som nålas, men en del kort blev plockade trots allt. Det är här Putrid imp är så go för nu kan snöbollen bara börja rulla igen. tror jag vinner runda 4 efter att ha sett att läget är klart med therapy och hulla med mängder av 3/3 haste-zombies.

3-0 (6-2)

Vann 3 packs M10 som jag hämtar upp på lördag, good stuff.

Funderar på att skriva coverage från eternalkungen i Lund, isåfall blir det betydligt mer detaljerat än så här.


Meta:


2 Dredge

2 WRG Zoo

2 affinity

1 U/G efreetaggro

1 Aluren

1 countertop

1 canadian thresh

1 white weenie

1 scroll rack//seismic assault rogue

1 bant aggro

1 faeries

1 Pox

1 BGR survival


 
 
Ingen bild

qax

8 september 2009 22:55

jag undrar hur metat blir på söndag.

lite byten sen förra tisdagen ändå.

 
Ingen bild

J

8 september 2009 23:08

Beror på vilka de tillskott som ej är tisdagsregulars spelar. Jag skulle inte lämna hemmet utan gravhat dock,iaf relic, blir nog mycket goyfar om det är många extendedlirare som dyker upp.

 
Ingen bild

qax

8 september 2009 23:29

jo gravhat tar jag nog mer än en vanlig köpenhamn. frågan är hur mkt countertop vi kommer se.

 
Ingen bild

qax

8 september 2009 23:31

affinity matchupen måste provas en del också iaf för mig. ren tur jag tippade rätt med 3 ancient grudge(+krosans) idag i sb:n och det räckte ändå inte ändå fram.

 
Ingen bild

8 september 2009 23:42

Grip är väl given numera i alla gröna lekars brädor, grudge är lite mer tveksam, det är väl om det är mkt dreadstill den skiner, nu har vi ju tyvärr inte haft någon sådan på ett tag.

 
Ingen bild

Pellenik

12 september 2009 16:22

Ses imorgon, f*n va kul med lite magidravel för att få igång suget. Ska bli kul å se om vi får några nya tillskott imorgon. Å klart du ska skriva coverage på Eternalkungen, ser fram mot d :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards