Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Eternalkungen i växjö...del 2..vintage

Av Simon Davidsson - 24 september 2009 14:04

Så blev det söndag...jag hade fördubblat min sömn gentemot föregående natt...så inatt blev det 4 timmars sömn istället....och jag var redo.


Dredge var leken jag valde, det hade faktiskt mestadels ekonomiska skäl. Turneringen var proxy 10 men trots detta kunde jag inte få ihop till en tezzeratorlista, gjorde inget då metat var helt oförberett på dredge, det värsta sideboardkort jag mötte var tormords crypt.


Leklista:

4 baazar of baghdad

4 city of brass

4 grmstone mine

3 serum powder

3 unmask

4 ggtroll

4 stinkie

4 thug

3 fatestitcher

4 narcomoeba

4 bridge

4 cabal therapy

4 ichorid

3 dread return

1 woodfall primus

1 angel of despair

2 flame-kin Z

4 chalice of the void


SB:

2 emerald charm

1 pithing needle

3 darkblast

3 chain of vapor

4 ingot chewer

2 wispmare



Jepp 3 serum powder och 3 unmask. Varför? Jag ägde inga och det var proxy 10. Kunde jag ha lånat dem av någon i växjö? Förmodligen. Valde ändå att inte göra det för det skulle avslöja vad jag spelade. En intressant avvägning, att göra sin maindeck sämre bara för att stöta på mindre hat.


I swissen gick jag vidare med 2 vinster och 2 förluster, mina motståndare var i princip chanslösa förutom i en duell mot alvkombo där jag gick in i 2 cryptar. Kunde ändå vunnit men han hade en massiv vägg av gubbar och jag gav upp när jag insåg att jag skulle bli deckad.


Fick så i semifinalen möta magnus, en väldigt kompetent vintagespelare som brukar ta hem stora vintageturnerin´gar på Gotchon m.m Han spelade som vanligt stax, en bra matchup för mig särskilt som han hade lämnat sina leylines hemma. Mullade till 3 i första och till 5 i andra och det var det. Welder+ hosande artifacts krossade mig.


kan rekommendera den här versionen av ichorid, särskilt om man spelar i ett kombotätt meta. Med hjälp av fatestitcher guldfiskar man enkelt runda 2 samtidigt som man disruptar motståndaren med unmask, therapy och chalice.


Mitt nästa inlägg blir en förhandsanalys av Zendikar i limited inför prereleasen som jag är sjukt taggad inför.


Egenekonstruerat kort #2


castration clamp

artifact

1

as castration clamp enters the battlefield, name a card.

Whenever a triggered ability of a source with the chosen name is triggered, counter it.


Vad tycks?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Davidsson - 28 september 2020 10:10

     

Av Simon Davidsson - 6 juli 2019 21:33

Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards