Alla inlägg under september 2009

Av Simon Davidsson - 1 september 2009 10:40

Den korta och bittra versionen: Runda 1 spelar jag bort ett vunnet parti, runda 2 vinner jag mot en dålig lek, runda 3 vinner jag på tur. Vinner sedan en booster, revealar långsamt raret, ser att det börjar på maelstrom, och det är maelstrom nexus. Yay.


Den normala versionen: Bestämde mig för att spela Countertop (Uwbg) då den har gjort bra ifrån sig under testningarna i Växjö. 


Runda 1: Truck (Mirror)


Vi har båda Island och Top runda 1 men han har runda 2 Counterbalance och jag har ingen kontring ( antar ändå att 4 länder, top, ponder och goyf är en keep i mirrorn. Hoppas på ingen action från truck för att hinna dra in i trygon eller exsplosives, men han har goyf runda 3. Drar en Fow och betar med en Eot brainstorm. Truck kontrar med att flippa Toppen, vilket jag ville. Nu kan jag resolva goyf och lyckas också Fowa Toppen. Han har dock en till.....ganska surt. Goyfarna stirrar iaf på varandra nu.


Min Top flippades under detta händelseförlopp, och betar med den för att få ut en confidant. Den revelar ganska låga kort vilken är bra för mitt livstotal, men dåligt då jag ej kan spela dem. Precis när jag drar shackles, har han vendilion clique, mycket synd då jag hade inf land i spel och kunde snott goyf. Min Goyf #2 resolvar dock. Jag betar med Ponder och när toppen flippas kan jag ploga hans goyf och gå beatdown med 2 goyf och confidant.. Det varar dock inte länge då han i följd spelar plog, och 2 goyfar. Clique dödar smabbt mig sen.


Tycker jag spelade ganska bra i denna duell, tyvärr var det enda jag gjorde det idag skulle det visa sig.


Duell 2 är dock en hjärtekrossare. Jag inleder väldigt aggressivt med 2 confidanter utan topp, då rundorna på tisdagslegacyn är så korta, måste jag chansa. Jag fowar en balance men givetvis har han en till. I början har jag tur med confidanterna och flippar exsplosives och länder. Jag spelar goyf, han snor den med Sower. Jag grippar balance och plogar sower. Nu börjar dock confidanter flippa fowar och Krosan grips. ytterligare en goyf från Truck, men jag har shackles. Confidanterna revealar ner mig till 5 liv med otursamma flippar och jag slår ner truck till 1.


Nu kommer idiotspelet. I min uppkeep triggar confidanterna och en revelar goyf och jag hamnar på 3. Jag har en submerge på handen som jag kan spela gratis och spelar den i egen confidant för att gå ner på 1 och inte ta några risker med flippen. Truck Fowar, jag har nu 5 mana uppe pch fow på handen, vad gör jag?


Istället för att hardcasta fowen eller skita i det så pitchar jag en brainstorm till fow, går ner på 2 och dör på att min confidant revelar confidanten jag la upp.


0-2


Runda 2: Jag möter en kille som spelar affinity med darksteel ingot, fellwar stone och gruul war plow


....


2-2


Runda 3: Alexander med zoo.'


Duell 1: Den enda värd att skriva om, iaf så inleder jag med Top och han med nacatl. Den måste fowas då jag inte har goyf eller plog. Toppar i uppkeep och hittar shackles, alexander spelar en 2/3 goyf. R3 kommer så shackles. Alexander spelar r3 pridemage med 2 land i spel. Jag har fow men har han inget land kan jag bara sno pridemage och chumpa med den. har han ett land är det katastrof. Nämner det för alexander och han säger att givetvis hade han spelar runt daze om han hade kunnat. Han är alldeles för ärlig för att bara ljuga sådär så jag tror honomoch låter den resolva. Nästa runda snor jag den men har ingen övrig action är ganbska flodad. Pridemage chumpar och han har en till. Hittar daze på toppen och flippar och kontrar. Top återspelas och goyf snos. Han har en tredje pridemage och även nu ett land så den måste fowas. Min goyf går beatdown och jag har en till. Han har en nacatl och en path to exile i min egna goyf.


Jag gjorde här ett misstag, jag attackerade med den snodda goyfen och lät den egna stanna hemma, hade jag gjort tvärtom hade han inte kunnat patha min blocker för då blir shackles fri igen. Jag tog alltså 3 i skada i onödan, vilket skulle visa sig ödesdigert. Han får ut knight of the reliquary och jag kommer inte igenom längre. Min sower överlever inte länge i detta ohälsosamma klimat.  Price of progress och boltar spelas och jag tittar på min flod av länder i handen och på toppen och det är över.


Duell 2: Jag drar 3 goyfar och min counterbalance kontrar blint ett par gånger. Då är det inte svårt att vinna. Är dock nära att inte göra det ändå då han hade dubbel fireblast och price of progress för 14 i skada då jag låg på 14....counterbalance kontar dock blint utan topp och brainstorm, Yay


Duell 3: Han stannar på 1 land och min goyf stoppar hans 1-dropps. Väljer att spela 2 confidanter med 2 brainstorm på handen, lite riskabelt men stannar motståndaren på 1 land är det dags att börja sätta press för drar han någonsin ett land har han ju 7 spells på handen som släpps lösa....


4-3 (2-1)


Var ganska kul ändå och se alla  sköna legacylirare igen även om det kändes som att alla spelade bättre än mig idag....få se vad och om  jag spelar nästa vecka....


Meta:


3 Countertop

1 merfolk

1 RGBW Survival

1 Bant survival

1 Zoo

1 Landstill

1 Ant

1 Kid affinity

1 Countersliver

1 coatl.dec

1 faeries

1 unknown







Presentation

Omröstning

Bästa Guildet i Guilds of Ravnica Draft?
 Boros
 Dimir
 Golgari
 Izzet
 Selesnya

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards